پیام مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در رویداد کیش اینوکس 2020

رمز موفقیت بازار سرمایه در ایران: حکمرانی شبکه‌ای و توسعه فرهنگ عمومی سرمایه‌­گذاری

بازار سرمایه ایران در طی سال جاری فراز و نشیب زیادی را دیده است:

  • افزایش تصاعدی سرمایه‌­گذاران حقیقی در بازار
  • آزادسازی سهام عدالت
  • رشد و ریزش عجیب و تاریخی بازار بورس اوراق بهادار
  • تغییرات شدید و لحظه­ای برخی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار
  • التهابات ارزی

سیاست­گذاری در بازار سرمایه ایران تا پیش از سال جاری، بیشتر مبتنی بر انگاره­‌های حکمرانی سلسله مراتبی بوده است. با عنایت به بروز فرصتها و چالش های فوق در سال 1399، نیاز به تغییر الگوی حکمرانی در بازار سرمایه بیش از پیش احساس می­شود که در این خصوص الگوی حکمرانی شبکه­ای در بازار سرمایه ایران پیشنهاد می­گردد.

حكمراني شبكه‌ه­اي، پاسخي براي نگراني­هاي مربوط به شكست سازوكارهاي اداره سلسله مراتبي و متمركز بازار سرمایه می­باشد و همچنین ظرفيت حل مسائل عمومي را با خود به همراه دارد. در چارچوب حكمراني شبكه­اي پذيرفته می­شود كه سياست­هاي عمومي اثرگذار بر بازار سرمایه، ديگر تنها به وسيله دولت یا بازیگران عمومی یا حاکمیتی سلسله مراتبی تدوين نمي­شوند، بلكه شبكه­اي از ارتباطات ميان سياستمداران پولی و مالی، کارگزاران، شركت­هاي خصوصي و شهروندان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه؛ تعيين كننده ماهيت و نحوه اجرای سیاست­ها می­باشند.

همچنین می­بایست نسبت به توسعه فرهنگ تمام بازیگران بازار سرمایه کشور در خصوص نحوه تنظیم ارتباطات و مدیریت مطلوب شبکه نیز اقدام نمود. کارگزاری بانک مسکن، به عنوان یکی از کارگزاران نهادی برتر بازار سرمایه کشور، با همراهی برخی از شرکای کلیدی، همسفر خوبی برای تمامی ذینفعان خواهد بود.

محمدمهدی بحرالعلوم – مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره

کارگزاری بانک مسکن در یک نگاه

به عنوان یک نهاد تخصصی فعال در حوزه خدمات مالی تلاش می‌کنیم تا نیازهای مشتریان در بازار سرمایه را در کم‌ترین زمان ممکن و با کیفیتی متمایز فراهم نمائیم. ما تنها به ارائه خدمات نمی‌پردازیم بلکه نوید تجربه‌ای متمایز از ارائه خدمات را به مشتریان خود می‌دهیم.

ما برآنیم تا با نوآوری در ارائه خدمات، استانداردهای حرفه‌ای در صنعت مالی را توسعه دهیم و بدین ترتیب به انتخاب نخست مشتریان در بازار سرمایه بدل شویم. به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می‌کنیم تا با محوریت توجه به نیازهای مشتریان و انطباق با تغییرات محیط کسب و کار، بگونه‌ای عمل نمائیم که سایر شرکت‌ها عملکرد خود را در مقایسه با ما مورد سنجش قرار دهند. ما در رویای خود دیدگاهی بلندمدت داریم، پایبند به اصول اخلاق حرفه‌ای و ارزش‌های شرکت هستیم و بر این اساس می‌کوشیم تا کیفیت و تمایز در ارائه خدمات را فدای سودآوری مقطعی نکنیم. ما با تکیه بر تجربه خلاقیت و دانش کارکنان خود، یکپارچگی و کار تیمی به مزیت رقابتی پایدار دست خواهیم یافت; از فرصت‌های پیش رو بهره می‌گیریم. فرهنگ‌سازی و آموزش دانش مالی و سرمایه ‌گذاری به مشتریان در عین شفافیت و عدم مداخله سیستماتیک در بازار جهت دستیابی به سود را مد نظر داریم. اینگونه است که سهامداران، سهام ما را به عنوان بهترین منبع سرمایه‌گذاری بلندمدت قلمداد می‌کنند.

کارگزاری بانک مسکن بعنوان یک نهاد مالی و سرمایه­گذاری، خدمات زیر را به مردم و سرمایه گذاران ارائه می­دهد:

  •  اوراق تسهیلات مسکن
  •  مدیریت تخصصی دارایی های شما
  •  خرید و فروش سهام برای شما

این شرکت در زمینه عرضه اوراق مرابحه و درآمد ثابت توانسته است یکی از پیشگامان این عرصه باشد. برخی از عرضه‌های مهم این کارگزاری به شرح زیر می‌باشد:

  •  انتشار اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه به مبلغ 1000 میلیارد ریال
  •  پذیرش و عرضه اولیه شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، زاینده رود، الوند و شمال غرب
کارگزاری بانک مسکن
اطلاعات کارگزاری بانک مسکن
کارگزاری بانک مسکن
برخی تامین مالی های کارگزاری بانک مسکن
کارگزاری بانک مسکن
اطلاعات صندوق ره آورد آباد مسکن
کارگزاری بانک مسکن
برخی شعب کارگزاری بانک مسکن
کارگزاری بانک مسکن
دستاوردهای شرکت کارگزاری بانک مسکن