ارائه آخرین مقررات اتحادیه اروپا پیرامون بازارهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نشست تخصصی با حضور حسین عبده تبریزی دبیر کمیته علمی رویداد کیش اینوکس، محمدرضا افجه‌ای مترجم کتاب و دستیاران او در پروژه جمع‌آوری و ترجمه این مجموعه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ستاد برگزاری نمایشگاه،محمدرضا افجه‌ای در ابتدای این پنل با ارائه مقدمه‌ای در مورد آخرین بروزرسانی مقررات بازارهای مالی در اروپا، نقش آن در شفافیت بورس‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران سخن گفت.
به گفته این محقق، این قوانین پویا هستند و دائما بر اساس بازخوردها و شرایط روز در حال تغییر و‌ اصلاح هستند.
افجه‌ای در ادامه توضیحاتی در مورد سرفصل‌های کتاب مقررات اتحادیه اروپا پیرامون‌های بازارهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه داد.
بخش نخست این کتاب که از سوی کارگزاری مفید ترجمه و چاپ شده است به ساختار بازارهای مالی در اتحادیه اروپا، حمایت از سرمایه‌گذار، ساختار مجوزدهی و نظارت بر بازارهای مالی اشاره دارد که از سوی محمدرضا افجه‌ای ارائه شد.
در بخش دوم ارائه کتاب مقررات بازارهای مالی در اتحادیه اروپا، امیررضا شریفی توضیحاتی پیرامون سایر ارکان MlFID2 ارائه کرد.
شفافیت و یکپارچگی بازار، حاکمیت شرکتی و کنترل‌های داخلی، گزارش‌دهی و کنترل‌های بیرونی موضوعات این مباحث بودند.
همچنین عنوان شد که مقررات میفید۲ در خارج از اتحادیه اروپا نیز الهام‌بخش بوده و کشورهایی نظیر ترکیه تلاش کردند برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مقررات بازار سرمایه خود را با این قانون تطبیق دهند.
در بخش انتهایی این ارائه نیز علی حیدرهایی، در ارتباط با قوانین اتحادیه اروپا پیرامون صندوق‌های سرمایه‌گذاری UCITS صحبت کرد.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری UCITS از جمله مطرح‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا است که موفق به جذب ۷۵ درصد سرمایه‌های خرد در سطح اتحادیه اروپا شده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این صندوق‌ها می‌توان به نقدشوندگی، شفافیت و تنوع پرتفوی اشاره کرد. در ادامه نیز سرفصل‌های دیگر این کتاب در زمینه‌های الزامات شرکت‌های تاسیس‌کننده صندوق‌های سرمایه‌گذاری UCITS؛ ادغام صندوق‌های UCITS و ساختارهای اصلی و فرعی؛ گزارش‌دهی؛ وظایف و اختیارات مراجع ذی‌صلاح در اتحادیه اروپا ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.