نشست مطبوعاتی مهدی کشاورز با محوریت دستاوردها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش، ظهر چهارشنبه 27 مهر در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در این نشست، گفت: گردشگری یکی از بزرگترین صنعت های مغفول مانده در ایران است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و درآمد صنعت گردشگری را می توان برای برخی از ردیف منابع بودجه تعریف کرد.

مهدی کشاورز عنوان کرد: برای جزیره کیش دو حوزه اصلی تجاری و گردشکری در چشم انداز بر اساس طرح جامع مصوب شده و تمام مدیرانی که طی این سال ها در سازمان مشغول به خدمت بوده اند بر این دو موضوع تمرکز کردند و سعی شده تا درخور یک جزیره آماده برای جذب گردشگر، طراحی ها صورت گیرد، اما متاسفانه نگاه علمی برنامه ریزی شده ای وجود نداشته و ما سعی کردیم در این دوره رویکرد علمی به حوزه تجارت و صنعت گردشگری را مورد توجه قرار دهیم.

وی در تشریح چگونگی ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری افزود: در حوزه تجاری بر اساس پیش نیازها، شناخت ذینفعان بسیار حائز اهمیت است و حوزه تجاری و صنعتی بازرگانی نیازمند تسهیل فرایند برای سرمایه گذاران از زمان آغاز تا صدور مجوز است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: زیر ساخت های فرودگاهی از سال ها قبل بررسی شده و بخشی با مطالعه و بررسی به مرحله عملیاتی رسیده است.

مهدی کشاورز گفت: پرونده های بسیار زیادی در حوزه فعالان اقتصادی و تجار بی نتیجه مانده بود که بی اعتمادی آنها نسبت به سازمان را رقم زد، با بررسی های انجام شده ظرف مدت کوتاه 28 پرونده بزرگ که بین 2 تا 14 سال تعیین تکلیف نشده بود به سرانجام رساندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با به جریان انداختن پرونده ها، سرمایه ای بالغ بر 2 هزار و 500 میلیار تومان آزاد شد، همچنین پرونده گل شرق نیز تا حدودی تعیین تکلیف شده و آخرین مراحل حقوقی و قضایی خود را طی می کند که ارزش آن نیز بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: بررسی حوزه تجارت و صنعت به صورت سطحی نبوده و ما در بخش های نرم افزاری و قوانین همچنین سخت افزاری و زیرساختی ورود کردیم.

مهدی کشاورز  بیان داشت: باند جدید در طول 11 سال 40 درصد پیشرفت داشته و ظرف این مدت کوتاه حدود 100 درصد پیشرفت را تجربه کرد و این باند نخستین باند هوشمند با تجهیزات خاص و ویژه در سطح کشور است.

وی، اظهار داشت: پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش به عنوان یکی از زیرساخت های مورد نیاز تجار، بازرگانان و گردشگران در طول چند سال گذشته حدود 73 درصد پیشرفت داشته که خوشبختانه با تلاش مضاعف و شبانه روزی تیم مدیریت جدید سازمان این طرح در یک بازه زمانی 9 ماهه به 93 درصد می رسد که تا یک ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

کشاورز گفت: نوروز امسال در کیش از تمام ظرفیت ها بهره گرفتیم و ظرف مدت 20 روز میزبان 3 برابر ظرفیت جزیره نزدیک به 206 هزار نفر گردشگر بودیم.

وی ضمن اشاره به افزایش ظرفیت جمع آوری فاضلاب به عنوان معضلی جدی که دغدغه ساکنان بود گفت: با افزایش ظرفیت از 10هزار متر مکعب به 17 هزار و 500 متر مکعب ظرف مدت 4 ماه معضل موجود رفع شد.

مهدی کشاورز در ادامه گفت: 18 نوع گردشگری در دنیا شناخته شده که 16 نوع آن در کیش قابلیت اجرا دارد و این در حالی است که از سوی مسئولان کیش و کشور به این مهم توجه نشده است.

کشاورز از رونمایی بسته های گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: در برنامه ای که به صورت مفصل از بسته های گردشگری رونمایی می کنیم، انواع گردشگری دانش بنیان، آموزشی، خرید، فرهنگی، غذا، سالمندی، مذهبی، ورزشی، تندرستی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز امیدواری از انجام فعالیت های قابل قبول در حوزه گردشگری ورزشی در بازه زمانی حضور تیم مدیریتی جدید کیش گفت: کارهای ویژه ای در این زمینه انجام شده و ظرف مدت کمتر از 7 ماه ساخت چهار زمین در سطح ملی و بین المللی در پرونده منطقه آزاد کیش ثبت کردیم.

مهدی کشاورز در ادامه خاطر نشان کرد: نخستین زمین چمن هیبریدی ایران یکی از چهارزمین ساخته شده در کیش است و 14 کورت تنیس همچنین سالن های اسکواش در حد ملی و بین المللی ظرف کمتر از 4 ماه بازسازی شدند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر تلاش برای استفاده از ظرفیت های ویژه کیش و جلوگیری از مغفول واقع شدن آنها تاکید کرد و گفت: ما به دنبال گردشگری با تعداد زیاد و ارزش کم نیستیم، تلاش ما در کنار گردشگری معمول برای راه اندازی گردشگری تخصصی است.

کشاورز در ادامه با اشاره به شرایط خاص و اکسیژن خالص جزیره کیش، گردشگری مذهبی با وجود 1 میلیارد و 800 میلیون نفر مسلمان همچنین گردشگری درمانی با پزشکان حاذق ایرانی در تمام رشته ها، دارا بودن سابقه طب سنتی و طب بوعلی را منابع درآمدزایی متنوع گردشگری برشمرد که در کیش قابلیت پیاده سازی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.