برگزاری همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جزیره کیش

نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر هلدینگ خلیج‌فارس توسط شرکت بهاران تدبیر کیش ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه 1398 در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، با توجه به برنامه‌های هلدینگ خلیج‌فارس،این همایش و نمایشگاه با محوریت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) و سایر دست‌اندرکاران این حوزه استراتژیک برگزار شد. از جمله محورهای این رویداد، استفاده از توان داخل در زمینه‌ مشـاوره، مهندسـی، تولید محصولات و خدمات، خریـد حداکثری محصولات ایرانی در راسـتای حمایـت از تولیـدکننـدگان داخلـی، اسـتفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیـان، توجه به تقویـت زنجیره تولیـد و پایین‌دستی صنعت پتروشـیمی و راه‌انـدازی نهضـت سـاخت داخـل در صنعت پتروشـیمی، تعمیق ارتبـاط تنگاتنگ بین ارکان و مجتمع‌های پتروشیمی با ارائـه‌دهنـدگان خدمـات و تولیدکننـدگان محصولات مرتبـط است.

توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی، نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، انتقال دانش فنی، مهندسی EPC، تولید قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی نیز از جمله موضوعات مهم دیگر و قابل پیگیری در این رویداد است. رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، درصدد است با برگزاری ده‌ها نشست تخصصی در راستای نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی، زمینه‌ای برای گفت‌وگو و مذاکره میان شرکای تجاری بالقوه از یک طرف و دستیابی شرکت‌های داخلی به اطلاعات عمومی و تخصصی صنعت پتروشیمی کشور را فراهم آورد تا به این منظور امکان همکاری و تقویت تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود.

تقویت ساخت داخل می‌تواند زمینه رشد واحدهای صنعتی و افزایش تولید و در نهایت تقویت صادرات غیرنفتی برای کشور را ایجاد کند. این رویداد، فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست‌اندرکاران این حوزه قرار می‌دهد تا به معرفی ظرفیت‌‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به داخلی‌سازی پتروشیمی کمک‌ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.