درباره کیش اینوکس

اقتصاد ایران طی سالیان گذشته تحت تاثیر  ناترازی ها و نوسانات شدید قرار گرفته است که حل این مسائل و عبور از بحران های ناشی از آن نیازمند همت و عزم ملی و تغییرات اساسی در رویکردهای اقتصادی حاکمیت می باشد. کم توجهی به اصلاحات اقتصادی در سال های گذشته در کنار فشارهای ناشی از تهدیدهای بین المللی منجر به تشدید حرکت موتور های تورم زا، افزایش رشد نقدینگی و کاهش نرخ رشد اقتصادی شده است.

در سال های اخیر مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین عالی رتبه کشور بوده و انتخاب شعار سال ۱۴۰۲ به عنوان “مهار تورم و رشد تولید” از طرف مقام رهبری، لزوم ضرورت توجه و تمرکز کلیه فعالان و تصمیم سازان اقتصاد کشور به حل این دو مشکل اساسی اقتصاد کشور را نشان می دهد. مهار تورم، زمینه ساز ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید داخلی، افزایش اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی خواهد گردید که این نشان از شناسایی یکی از اصلی ترین گلوگاه ها و هدایت سیستم اقتصادی به سمت برنامه ریزی و تلاش جهت اصلاح ساختار ها می باشد.

در این مسیر و در کنار سایر الزامات تحقق شعار سال، یکی از موثرترین راهکار ها، ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی و مردم در کنار بخش دولتی و جذب و هدایت سرمایه های سرگردان به مسیر اقتصاد مولد است که در این بین، نقش کارشناسان و دست‌اندرکاران اقتصادی کشور بیش از پیش مهم و تاثیر گذار است.

درهمین راستا و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، دهمین دوره رویداد KishINVEX  به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ 15 لغایت 18 آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می گردد.

همزمانی برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کشور با سال مهار تورم و رشد تولید، ارائه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تامین مالی و آخرین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و برپایی دهها نشست تخصصی و همایش های جانبی با حضور موثر مقامات، مسئولین، صاحب نظران و کارشناسان بازار پول و بازار سرمایه نوید بخش برگزاری رویدادی موثرتر از گذشته در مسیر تحقق هر چه بیشتر محورهای اقتصادی سال ۱۴۰۲ می باشد.

 

محورهای کلان KishINVEX2023

توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، بستر سازی تامین مالی شفاف و متنوع، تنظیم گری و نظارت هوشمند، بازنگری در سیستمهای مقرراتی، توسعه بازار مشتقه، تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه، ظرفیت‌سازی شرکتهای رتبه بندی اعتباری، مولدسازی دارایی‌های دولت، معرفی صندوق های کالاهایی متنوع، هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی، نقش سیستم بانکی کشور در مسیر مهار تورم و رشد تولید، استفاده از ظرفیت های مشترک بازار پول و سرمایه، بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد، معرفی  ابزارهای صنعت بیمه در مسیر تحقق شعار سال، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های کلان کشور، راهکارهای دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور و تلاش در راستای جبران شکاف میان انباشت دانش و تحقق عملی آن در اقتصاد کشور، گسترش ارتباطات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی تنها بخشی از محتوای در نظر گرفته شده و در دهمین دوره برگزاری رویداد KishINVEX می باشد.

درباره کیش اینوکس