در آیین گشایش کیش اینوکس عنوان شد:
آیین گشایش نمایشگاه کیش اینوکس، میزبان چهره هایی مانند دکتر حسین عبده تبریزی، دبیر کمیته محتوایی کیش اینوکس، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی، مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین سلاح ورزی، نایب رییس اول اتاق بازرگانی، علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فن آوری رییس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. حاشیه اصلی این مراسم نیز عدم حضور برخی از افراد و چهره ها مربوط می شد که به دلیل تأخیر در پرواز هواپیما به آیین افتتاحیه آن نرسیدند.

 

به گزارش ستاد برگزاری نمایشگاه، در ابتدای آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی، مهدی کشاورز رئیس منطقه آزاد کیش برگزاری چنین رویدادی را در جزیره مرجانی کیش یک انتخاب هوشمندانه دانست و گفت: این نمایشگاه که به کیش اینوکس شهره است هم اکنون به رویدادی اثر گذار و قابل اعتماد در اکو سیستم اقتصادی کشور تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: انتخاب جزیره کیش به عنوان میزبان رویدادی هدفمند در پی آن است تا در چشم انداز اقتصادی کشور برای طراحی راهبردهای حرفه ای و بهره مندی از حمایت های نظام پولی، مالی و سرمایه گذاری کشور نقش آفرینی کند.
وی اضافه کرد: این رویداد هم اکنون محفلی برای ارائه و خلق تصویر کامل از شرایط اقتصادی و ظرفیت های آن شده و سالانه بر غنای آن افزوده می شود.
وی افزود: رویداد امسال از ویژگی متفاوتی از جمله حضور بانک مرکزی جمهوری اسلامی و بانک سایروس نخستین بانک افشور ثبت شده در جزیره کیش است که می توان حضور این بانک نخستین گام در مسیر تحقق اهداف تامین مالی بین المللی دانست.

دومین سخنران این مراسم دکتر حسین عبده تبریز بود. او با اشاره به مشکلات اقتصاد ایران گفت: وقتی رابطه اقتصادی با جهان ضعیف شود، رشد اقتصادی نیز با چالش مواجه خواهد شد.

این استاد دانشگاه حوزه اقتصاد به این نکته نیز اشاره کرد که بازار مالی نباید به گونه ای باشد که به قوانین آن احترام گذاشته شود اما در عمل با شک و تردید به آن نگریست.

علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فناروی رییس جمهور گفت: در سال های گذشته با بسترسازی های انجام گرفته در شتاب دهنده و مراکز نوآفری کشور بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و حدود ۶ هزار استارتاپ ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در برنامه های جاری تمرکز بر روی تزریق فناوری به صنایع از اولویت های دولت بوده به طوریکه معقتدیم ایده ها باید از دل صنایع پدیدار و رشد و توسعه پیدا کنند.

دلیری گفت: با این راهکار به دنبال هدایت صنایع بزرگ از بستر سنتی به سمت بستر فناورانه هستیم و در قانون جهش تولید نیز تسهیلاتی از جمله معافیت مالیاتی از صنایعی که از ایده های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند پیش بینی شده است.

همچنین عیوض لو عضو هیئت مدیره سازمان بورس، کیش اینوکس را فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاران دانست. او از اهمیت بستر سازی و رشد سرمایه گذاری و همچنین ثبات مالی در باب تصمیم گیری سیاست گذاران پولی مالی گفت. عیوض لو مشکل اصلی بخش اقتصاد را تشکیل تامین سرمایه ثابت دانست.

او همچنین گفت: چهادهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی فرصت مناسبی برای مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذاری است تا بتوانند با اشتراک گذاری برنامه و دستاوردهای خود به توسعه هم افزایی بازار مالی کمک کنند.

حسین قربانزاده نیز دوشنبه شب در آغاز بکار چهاردهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در جزیره کیش اظهار کرد: انتظار می رود منابع اقتصادی کشور با واگذاری به بخش خصوصی از زندان ناکارآمدی آزاد شود.

بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ عصر دوشنبه گشایش یافت که در آن ۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی توانمندی های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند. الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است. بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.

حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف با سبد محصولات و خدمات جدید مالی در نمایشگاه کیش اینوکس نوید بخش روزهای خوب و روشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.