سهم ۲۸ درصدی بیمه‌ها از سرمایه‌گذاری‌ در بازار سرمایه
رئیس بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه در چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی به ارائه توضیحاتی درمورد تاثیرات بانک و بیمه بر رشد اقتصادی پرداخت.

 

به گزارش ستاد برگزاری نمایشگاه،مجید بهزادپور در رابطه با نظام تامین مالی گفت: کارآمدی نظام تامین مالی متکی به سه رکن اصلی بانک، بورس و بیمه است و در واقع رشد اقتصادی در گرو بورس و توسعه فعالیت بانکداری، بورس و بیمه‌گری است.

وی با اشاره به نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی افزود: صنعت بیمه دو نقش مستقیم و غیرمستقیم دارد. نقش مستقیم آن این است که از طریق خرید سهام و اوراق در بازار سرمایه و یا سپرده‌گذاری در سیستم بانکی، منابع مالی سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود. اما خود بازار پول و بازار سرمایه دارای ریسک‌های متعدد است که عدم پوشش مناسب این ریسک‌ها فعالیت این بازارها را با مشکل مواجه می‌کند. نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی ایجاد فضای آرامش بر بازار است.

او ادامه داد: شرکت‌های بیمه در پایان سال ۱۴۰۰ به قیمت تمام شده حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری داشتند که ۲۲ درصد از کل منابع سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد و ۲۸ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط آنهاست.

رئیس بیمه مرکزی ایران اضافه کرد: ارزش روز سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در پایان سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد تومان بود که این رقم تصاعدی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.