مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن:
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن تاکید کرد: هزینه تمام شده ساخت بدون احتساب هزینه زمین و پروانه بین 9 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است.

 

به گزارش ستاد برگزاری نمایشگاه، سعید شیرزادی در جمع خبرنگاران در حاشیه رویداد اینوکس ٢٠٢٢ با بیان اینکه بانک مسکن در مسئولیت و وظایف تعریف شده در نهضت ملی مسکن متعهد است، گفت: در بخش تامین اعتبارات حوزه مسکن ٧٨ هزار میلیارد تومان تسهیلات تنها به بخش ساخت مسکن ارائه کرده و سهمیه بانک مسکن در ارائه تسهیلات به نهضت ملی مسکن به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: سهم بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ٢٠ درصد بود که تمام آن را انجام داده‌ایم و این روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن درباره عدم تمایل سایر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در بخش نهضت ملی مسکن اظهار داشت: واقعیت این است که تا به امروز تعداد افرادی که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و نشان می‌دهد که مردم ورود بالایی در این طرح نداشتند و دولت هم در حال تامین اراضی است و زیرساخت‌ها در حال فراهم شدن هستند.

شیرزادی با اشاره به ورود مسکن و املاک و مستغلات به بازار سرمایه و همچنین سرنوشت صندوق‌های زمین و ساختمان تصریح کرد: صندوق‌های زمین و ساختمان یکسری مشکلاتی را دارند که آیین‌نامه آنها اصلاح شوند تا مورد استقبال مردم قرار بگیرند.

وی افزود: این امکان باید فراهم شود که یونیت‌ها را به متراژ واحد‌های مسکونی تبدیل کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود و امیدواریم این موضوع مورد تصویب شورای فقهی بورس قرار بگیرد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با بیان اینکه با ورود مسکن به بازار سرمایه معاملات مسکن شفاف می‌شود، خاطرنشان کرد: شاهد پولشویی و دستکاری قیمت‌ها در این حوزه نخواهیم بود اما عرضه کالا در بورس هم الزاماتی دارد و باید توجه داشته باشیم که بازار ملک استاندارد نیست و قیمت‌های متفاوتی برای یک واحد در یک خیابان و کوچه وجود دارد بنابراین نیاز به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مشخص برای کشف قیمت وجود دارد.

شیرزادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکونی در تهران چقدر است، ابراز داشت: این موضوع به نوع مصالح ساختمانی و عوامل متعددی بستگی دارد اما هزینه تمام شده ساخت بدون احتساب هزینه زمین و پروانه بین ٩ میلیون تومان تا ١٢ میلیون تومان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.